Ny elev på skolan

Välkommen till Slottegymnasiet!

Redo för utmaningar och utveckling? Här på Slottegymnasiet i Ljusdal erbjuder vi flera olika teoretiska och praktiska utbildningar. De nyrenoverade och fräscha lokalerna medverkar till att du trivs och känner dig hemma redan från början.

Vi erbjuder dig en trygg och trivsam studiemiljö och våra behöriga, kunniga och engagerade lärare och stödresurser som hjälper dig att nå dina mål.

Unikt för vår skola är att den på kvällar och helger förvandlas till Kulturskolan - ett center för kultur och fritid med skapande verksamhet för ungdomar upp till 25.

Ljusdals kommun har ett brett utbud av kultur, sport och natur. Du hittar vår skola i vackra Hälsingland nära blånande berg och spännande aktiviteter.

Hoppas du ska trivas hos oss - och vi är tacksamma att få följa dig och din utveckling.

Du har en mentor som stöd

Studie och yrkesvägledning finns för dig

Stöd när du behöver någon att prata med