Eleverna om Slottegymnasiet: "Det är en bra och mysig skola med en härlig miljö"

Från vänster: Wiking Nordin och Elmer Persson. Foto: Elvira Persson

På Slottegymnasiet går det strax över 400 elever på skolans åtta olika program. Två av dem är ekonomieleverna Elmer Persson och Wiking Nordin. Vi träffade dem för att fråga varför de valde Slottegymnasiet.

Elmer och Wiking går andra året på ekonomiprogrammet på Slottegymnasiet. Båda berättar att de trivs bra på skolan.

- Det är en bra och mysig skola med en härlig miljö där alla känner alla, säger Elmer och Wiking håller med.

Vi passade på att fråga vad de tycker om Slottegymnasiet och varför de valde just ekonomiprogrammet, och de två klasskamraterna är eniga:

- Ekonomi är en bra och bred utbildning, säger Elmer, och Wiking fortsätter:

- Studieverkstan är ett bra hjälpmedel som skolan har, och lärarna gör allt för att hjälpa oss.

Text och foto: Elvira Persson