Framtids- och näringslivsdag

I morgon, tisdag, fylls skolan av företagare och inspiratörer för att ge våra elever en inblick i framtiden. Vilka karriärsmöjligheter har de efter gymnasiet? Ska de börja arbeta eller plugga vidare? Slottegymnasiets Framtids- och näringslivsdag kanske kan ge dem svaren.

Tisdagen den 25/2 är inte bara fettisdagen, det är också dags för Slottegymnasiets Framtids- och näringslivsdag.

Det är en heldag med föreläsare där bland annat Linnea Van Wagenen berättar om livet i New York. Linnéa Ljungström som berättar om polisens vardag, och den biomedicinska analytikern Moa Cavallin kommer på besök.

Förutom det finns representanter från olika Högskolor på plats, redo att svara på elevernas frågor. Cafeterian på skolan förvandlas till en plats för mingel och information kring de individuella valen på skolan.

Slottegymnasiets Framtids- och näringslivsdag är fylld av aktiviteter från morgon till eftermiddag, och avslutas med dansuppvisning av Slottehubben.