Slotteelev till Bosön

På måndag åker Lukas Sandin, fotbollsmålvakt och elev på Slottegymnasiet till Bosön för att delta på matchläger för pojkar födda 2004.

Lukas Sandin lämnade Norrtälje för att satsa på en karriär som fotbollsmålvakt genom nationell idrottsutbildning på Slottegymnasiet. Nu är han uttagen till det meriterande lägret på Bosön.

- Jag blev väldigt förvånad när jag fick veta att jag var uttagen. Jag hade inte blivit förvarnad eller så, säger han och fortsätter:

- Är otroligt glad, det här blir som en bekräftelse på att man är bra på det man gör och att det faktiskt ger resultat.

För att ta sig till fotbollslägret på Bosön krävs först en nominering från distriktsförbunden och sedan beslutar Svenska fotbollförbundet vilka som blir kallade.

- Det här är en kvalitetsstämpel som visar att vi gör något bra för våra elever, säger Kenneth Larsson, instruktör vid NIU fotboll.

- Och det visar ju också hur duktiga elever vi faktiskt har, tillägger han.

Vill du också få möjlighet att utvecklas inom fotbollen samtidigt som du studerar? Fram till den 1 december kan du som går i årskurs 9 söka till NIU fotboll på Slottegymnasiet.