Slottegymnasiet.se har fått ett ansiktslyft – därför ser sidan annorlunda ut

Slottegymnasiets hemsida har bytt skepnad och fått en ny form. Ett arbete som pågått för att förenkla för sidans besökare, göra det lättare att navigera och för att framhäva skolans program.

Att göra ett gymnasieval kan kännas som både ett stort och svårt val. Blivande elever får information från studie- och yrkesvägledare, från tryckta kataloger, sociala medier och från samtliga Sveriges gymnasieskolors hemsidor.

Slottegymnasiet vill, genom att förändra skolans startsida, underlätta för vårdnadshavare och elever att hitta bland vår information. Det ska vara enkelt att se skolans programutbud, att göra sin gymnasieansökan och enkelt att klicka sig vidare för mer information.

Sedan en tid tillbaka har det därför arbetats med att ge Slottegymnasiets hemsida en ny struktur och skapa en tydlig plattform för vårdnadshavare och elever som besöker sidan. Samtidigt ge sidan ett ansiktslyft med ett nytt utseende.

Slottegymnasiet.se har från och med i dag ett mer avskalat utseende. Men ni som besökt oss tidigare - bli inte rädda! Det som tidigare gick att hitta på vår startsida finns fortfarande kvar – under kategorier.