Studieverkstan

Studiero, anpassningar och extra hjälp - allt det finns hos studieverkstan!

Karina Persson

Hej alla elever på Slottegymnasiet!

Nu har vi startat upp läsåret och jag gissar att de flesta av er har haft en hel del lektioner redan.

Du är välkommen att kika in på Studieverkstan när du har vägarna förbi!

Här kan du hitta en lugn arbetsplats, få hjälp med att förtydliga arbetsuppgifter eller med att planera ditt arbete. Du kan också få hjälp med att hitta strategier och verktyg för att hantera eventuella svårigheter i din skolsituation.

Välkommen!

Karina

Studieverkstan finns på plan 2 i hus B (ovanför trappan som studenterna springer ut ifrån).

Det finns olika slags stolar som hjälper att hålla fokus genom att ta bort sånt som kan distrahera.

Eget skrivbord med lampa.

SenSit, en saccosäck med tyngder. Lite som att bli kramad när man sitter och läser.

Bord för samarbeten.

En mysig och lugn miljö underlättar för många.

Större grupper får också plats.

På studieverkstan kan du få hjälp som passar dig och ditt sätt att lära dig.