Saker att göra som ny elev

• Ladda hem Schoolsoft i mobilen
    Schoolsoft i mobilen gör att du får notiser när ny information skickas ut. Där har du alltid tillgång till ditt schema och har möjlighet att se skolkalendern. Schoolsoft finns också som webversion.
  • Skaffa bibliotekskort
    Om du inte redan har ett bibliotekskort som gäller på HelGe-biblioteken så kan du skaffa ett nytt kort på Slottegymnasiet bibliotek när skolan har börjat. Du behöver lånekortet för att kunna låna läromedel.
  • Samtycke till bildpublicering
    Vi på Slottegymnasiet, och Ljusdals kommun, använder oss av bilder på våra sociala medier, så som Facebook,Instagram och Snapchat. Vi använder även bilder till hemsidan. Vi behöver ditt samtycke för att publicering. Följ länken för att antingen godkänna, eller att inte godkänna framtida publiceringar. Länk till sidan